Perhekupla here we come!

by Emiilia - 11/18/2019

Muokattu 19.4.2020 

Kirjoitan tämän postauksen itse asiassa hieman ristiriitaisin tuntein. Olen yhtä aikaa innoissani ja kauhuissani. Kauhuissani olen kahdesta syystä. Toinen on se, että lisänäkyvyys tuo lisää haavoittuvaisuutta. Minun mieheni on ainut perheenjäsen, joka tietää, että a) bloggaan ja b) on lukenut blogia. Osa suvusta tietää, että minulla on blogi, muttei sen nimeä. Sen lisäksi olen kertonut muutamalle ystävälle, joilla ei ole mitään mahdollisuutta lipsauttaa asiaa perheelleni. He eivät pidä yhteyttä kehenkään, joka on yhteydessä perheeseeni. Miksi ihmeessä salailen tätä perheeltäni? - - Täytyisi sensuroida blogista pois asioita, jotka olen jo sanonut ja jättää sanomatta asioita, jotka haluan vielä sanoa. Enkä ole sanonut sanottavaani aiheesta vielä. - - Ette ehkä lue näitä postauksia nyt, mutta ehkä ne ovat vertaistukena teille joskus myöhemmin.

Toinen syy, miksi olen kauhuissani on se, että minusta on tullut osa joukkuetta. Joukkueen jäsenellä on vastuu paitsi omasta hyvinvoinnista myös joukkueen hyvinvoinnista. Can't let others down. Paineita. Toisaalta olen joukkueesta myös innoissani. Olen jo pitemmän aikaa tiennyt, että bloggaamisen saralla kehittyminen tyssää jossain vaiheessa ilman blogiyhteisöä. Alright, mutta tässä minun uusi blogiyhteisö. Tadaa!

Esittelyssä uuden joukkueeni ykköskentällinen. Lue blogia klikkaamalla kuvankaappausta.


Unelmien elämistä

Tätä blogia olen seurannut jo iät ja ajat. Alunperin löysin sen tietysti siksi, että joka kerta kun haen jostain omaa blogiani, niin vastaan tulee ensin Ullan blogi. Unelmien Elämistä on ennenkaikkea kotoisa blogi. Se näyttää perhe-elämän positiiviset ja kauniit puolet. Ulla vetää äitiyden tyylillä ja onnistuu antamaan äitiydestä freesin kuvan. Ulla, 35 v., viisi lasta, Etelä-Pohjanmaa, blogi 7 v.



Askeleita perheenä

Myös Askeleita perheenä -blogia olen seuraillut jo hyvän aikaa. Oikeastaan kaikkia joukkuetoveriblogejani yhdistää sama ominaisuus: Kaikki ovat kotoisia. Askeleita perheenä very much so. Hyvän mielen blogi. Kirjoittaja Tiian lapset ovat blogin suloisia ja loistavia tähtiä. Tiia kirjoittaa arkisista asioista iloisesti. Hän käyttää paljon kuvia (mikä tietysti minua laiskana lukijana miellyttää!). Tiia, 28 v., kolme lasta, Uusimaa, blogi 6 v.



Kotona ja kaupungilla

Seuraavat kaksi blogia ovat minulle uusia tuttavuuksia. Kotona ja kaupungilla -blogista olen lyhyen tuttavuutemme aikana oppinut sen, että sen kuvat ovat aina vimosen päälle. Kirjoittaja Katri on visuaalisesti taitava henkilö paitsi kuvien ottamisessa myös koristeluissa. Hän panee oman persoonansa likoon kaikkeen, mitä tekee ja ulospäin antaa. Ehkä juuri siksi hänestä tuleekin läheiset fibat, vaikkei tunnetakaan. Ja hänellä tietty myös Turku-lisä! (En tiedä, olenko koskaan muistanut mainita, että Turku on yksi perheemme kaupungeista.) Katri, 30+ v., yksi lapsi, Turku, blogi 4 v.



HeiBlondi

Jos Kotona ja kaupungilla -blogin Katrin kanssa yhteistä oli Turku, niin HeiBlondi-blogin kanssa yhteistä on ainakin Amerikan matkat. Kirjoittaja on kaunis nuori nainen ja blogissa esiintyy myös söpö pieni neiti. Niin ehkä sekin on meillä yhteistä, pikku neidit. Heinin perheessä käy myös tukilapsia. Sijaisperhe- ja tukilapsiaiheet ovat mielenkiintoisia. Niitä kokemuksia minä lukisin mielelläni enemmänkin. Heini, 25 v., yksi lapsi, Oulu, blogi 2 v.



Ja viides kenttäpelaaja on Unelma #5. Tervetuloa seuraamaan tätä jengiä ja sen tulevia matseja!

Saattaisit pitää myös näistä

0 kommenttia